راهنمای خرید درب

راهنمای خرید درب ضد سرقت

راهنمای خرید درب ضد سرقت به تمامی مشتریانی که قصد دارند دربی امن برای محل اقامت خود تهیه کنند، راهنمایی می کند. ابتدا بهتر است که مشتریان به دقت نیازهای امنیتی خود را بررسی کنند و ابعاد درب مورد نظر را در نظر بگیرند. سپس، به دنبال دربی با مواد مقاوم در برابر آتش، برش، و ضربه باشند. همچنین، وجود قفلی با استاندارد امنیتی بالا نیز بسیار مهم است. در نهایت، قبل از خرید درب ضد سرقت، بهتر است که نظرات و تجربیات دیگران را مطالعه کنید و از مارک های معتبر و معروف تهیه کنید تا از کیفیت و اعتبار آن اطمینان حاصل شود.

مهم ترین اجزای درب ضد سرقت

نشانگر اجزای درب ضد سرقت

درب ضد سرقت از چه بخشهایی تشکیل شده است؟

– ورق داخلی:

وجه تمایز درب ضد سرقت با درب معمولی در لایه ی داخلی آن است. در دربهای ضد سرقت یک ورق فلزی به ضخامت 1 تا 2 میل فرار می دهند.

ورق داخلی درب ضد سرقت باید از موادی مانند فولاد، آلومینیوم یساخته شود  و ضخامت آن 1 میل یا دو میل است ،تا بتوانند در مقابل ضربه ها و تلاش های نفوذ مقاومت کنند.

درب ضد سرقت معمولا از چند لایه ساخته شده است. لایه داخلی آن عموما از جنس فولاد است که با یک لایه از مواد مختلف مانند ام دی اف، اچ دی اف، فلز، شیشه و غیره برپوشیده شده است. همچنین، فضای خالی در درب ضد سرقت با استفاده از پشم سنگ پر می شود که باعث می شود درب علاوه بر مقاومت در برابر سرقت، عایق صوتی و حرارتی نیز باشد.

در بعضی از دربها بجای ورق ضخیم لانه زنبوری ، شبکه بندی فلزی قوی قراردارد. هر چقدر تعداد خانه های این شبکه بندی بیشتر باشد، درب محکم تر و امن تر است.

– قفل درب ضد سرقت:

مکانیزم قفل درب ضد سرقت یک سیستم پیچیده و قوی است که به منظور افزایش امنیت دربها و جلوگیری از نفوذ سارقان و دسترسی غیرمجاز به داخل ساختمان ها طراحی شده است. این مکانیزم شامل قفل های محکم و قوی، سیستم های قفل کننده پیچیده و صفحات فولادی مقاوم در برابر ضربه است. قفل درب ضد سرقت  علاوه بر قفل معمولی با یک محور عمودی به قاب بالا و پایین هم چفت می شود.

می توانید با ارتقا قفل به قفل گاوصندقی و اضافه کردن قفل پستچی، باعث امنیت بیشتر درب شوید. قفل گاوصندقی رویه ی فلزیی دارد که شکستن آن سر و صدای زیادی ایجاد می کند و قفل پستچی زبانه ی کوچک آهنیی می باشد که مانع باز شدن کامل در می شود.

یکی از شگردهای سارقین وارد شد به خانه در لباس پستچی می باشد، برای اینکه درب به یکباره کامل باز نشود در قدیم زنجیری به در وصل می کردند که الان به جای آن از زبانه ی فلزی استفاده می کنند.

علاوه بر این، مکانیزم قفل درب ضد سرقت می تواند شامل سیستم های الکترونیکی مانند اثر انگشت و کارت هوشمند باشد که به تاخیر انداختن و یا جلوگیری از باز شدن درب توسط افراد غیرمجاز کمک می کند. این مکانیزم باعث افزایش اعتماد و آرامش در مورد امنیت محل زندگی یا کار ما می شود.

قفل های ترک و ایتالیایی از باکیفیت ترین برندهای قفل می باشند که دارای گارانتی هستند. هنگام سفارش درب این موضوع را مد نظر قرار دهید.

-لولای درب ضد سرقت:

لولاها در دربهای ضد سرقت به صورت مخفی درست می شوند، یعنی در ظاهر در نمیتوانید آنها را ببینید، به این ترتیب سارق نمی تواند آنها را اهرم قرار دهد و با شکستن درب وارد شود.

– فریم یا چهارچوب :

فریم درب نیز باید از جنس مقاوم و قوی باشد تا تلاش های نفوذ از طریق لبه ها و سواحل درب را مهار کند. مثل آهن یا فولاد.

-روزنه یا چشمی:

روزنه یا چشمی باعث می شود تا قبل از  باز کردن درب به بیرون دید داشته باشید.

-دستگیره ی درب ضد سرقت:

دستگیره ها علاوه بر بحث امنیت باعث زیبایی ظاهری درب نیز می شود.می توانید انواع دستگیره های هوشمند و یا معمولی را برای درب خود انتخاب کنید.

– صدای آلارم:

درب ضد سرقت می تواند به صورت تجهیزاتی مجهز به سیستم های آلارم باشد که در صورت تلاش برای نفوذ، صدای هشدار را ایجاد می کنند.

-کلید درب ضد سرقت:

معمولا تعدادی مشخص کلید برای سازندگان خانه یا کارگران و اعضای اصلی در نظر می گیرند، در بعضی از انواع درب، بعد از باز کردن درب توسط کلیدهای اصلی ، کلیدهای کارگری از کار می افتد. حتما قبل از خرید تعداد کلیدها را با فروشنده چک کنید و در انتها مطمئن شوید که همهی کلیدها را دریافت کرده اید.

– طراحی و ظاهر درب ضد سرقت:

درب ضد سرقت باید طراحی زیبا و جذابی داشته باشد که با سایر عناصر داخلی و خارجی ساختمان هماهنگ شود و امکان نصب در هر نوع محیطی را فراهم کند. طراحی ظاهری به جنس و طرح رویه ی در بر میگردد که معمولا از این جنسها تهیه می شود:

کلام آخر:

شما با شناخت اجزای درب ضد سرقت می توانید کیفیت و مارک این بخشنها را با فروشنده چک کنید و دربهایی را خریداری کنید که حتما قفل آنها از گارانتی برخوردار باشند.

همچنین می توانید با مشاوره ی رایگان با کارشناسان فروش امیران درب هر سوالی در زمینه ی استانداردهای درب ضد سرقت، قیمت و …. دارید بپرسید.

مشاوره رایگان خرید درب

برای تماس روی تصویر ضربه بزنید.

از مجموعه دربهای ضد سرقت ما بازدید نمایید.

سوالات متدوال:

 

درب ضد سرقت چوبی بهتر است یا فلزی؟

درب ضد سرقت چوبی و فلزی هر دو نوع درب دارای مزایا و معایب خود هستند.درب چوبی به دلیل استفاده از چوب به عنوان ماده ی اصلی ، ظاهر گرم و طبیعی‌تری دارد و با  دکوراسیون متنوعی هماهنگ می‌شود. اما از نظر مقاومت در برابر آتش، رطوبت و تغییرات آب و هوایی ضعیف تر است. درب فلزی به دلیل ساختار محکم و استحکام بالای خود، مقاومت بیشتری در برابر نفوذ و حملات خارجی دارد. اما این نوع درب‌ها معمولاً بدون دکوراسیون چشمگیری طراحی شده‌اند و نمی‌توانند به همان انسجام و گرمای درب چوبی دست پیدا کنند. بنابراین، انتخاب بین درب ضد سرقت چوبی و فلزی بستگی به نیازها و سلیقه شخصی دارد.

در مجموع می توان گفت دربهای تمام چوب به دربهای لوکس معروفند. و گران تر هستند. بنابراین با در نظر گرفتن بودجه ی خود، طراحی ظاهری ساختمان و موارد امنیتی اقدام به انتخاب نمایید.

 

 

0/5 (0 نظر)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *